BETA ALP 4.0

Nadszedł wreszcie ten moment – rodzina Beta się powiększa, wprowadzając na rynek dwa nowe modele w sektorze motocykli on-off i scrambler. Zainspirowani historycznym modelem Alp 4.0, technicy Betamotor zaprojektowali i opracowali dwie zupełnie nowe wersje tego modelu. Nowe Alp 4.0 i Alp X już są!

Co to jest ALP? Ikona, która należy do najbardziej uniwersalnych pojazdów w świecie motocykli, prosty, intuicyjny i rozpoznawalny motocykl. Znajduje się w pełni komfortu zarówno na drodze, jak i poza nią, równie odpowiedni do codziennej jazdy, jak i dla bardziej wymagających podróży.

ALP to niezawodny i solidnie wykonany pojazd, który jest skierowany do ogromnej grupy różnych motocyklistów, od młodych posiadaczy licencji A2 szukających swojego pierwszego motocykla, przez powracających motocyklistów poszukujących prostego pojazdu z doskonałą ekonomią paliwa, po kobiety szukające nowoczesnego motocykla, który nie jest zbyt wysoki ani ciężki, a także wszystkich miłośników lekkich motocykli do jazdy terenowej szukających zrównoważonej i przyjemnej jazdy. ALP to motocykl uniwersalny, który wraca z zupełnie nowym wyglądem!

Podobnie jak wszystkie modele Betay, nowe motocykle ALP również wpisują się w koncepcję RideAbility, zaprojektowaną w celu zapewnienia doskonałej jazdy oraz umożliwienia każdemu indywidualnemu motocykliście wyrażenia swojego potencjału i zabawy we wszystkich sytuacjach. Nowa generacja ALP zachowuje wszechstronność poprzednich modeli on/off-road, wprowadzając na rynek dwa zwinne i łatwe w prowadzeniu motocykle z charakterystyką specyficzną dla różnych wymagań. ALP to zatem nie tylko 4.0, ale także X!

Alp X to model bez precedensu dla Beta. Przyjmuje koncepcję ALP, przybliżając ją do bardziej nowoczesnych gustów tych, którzy odkryli na nowo świat scramblerów. Alp X dzieli się swoimi podstawowymi komponentami z Alp 4.0, ale zmienia swoją charakterystykę na rzecz segmentu Modern Classic poprzez dodanie specyficznych cech motocykla drogowego, takich jak koła o średnicy 17″ i 19″ z oponami bardziej przeznaczonymi do jazdy po drogach, oraz bardziej zwężone plastikowe osłony, podkreślone przez okrągły reflektor. Alp X prezentuje zupełnie inny wygląd, stając się idealnym motocyklem do podróży miejskich i długodystansowych, zachowując jednocześnie gotowość do pokonywania drobnych dróg w terenie. Alp X – podobnie jak Alp 4.0 – umożliwia wygodne przewożenie pasażera, dzięki obszernej siedzisku i wygodnym uchwytom dla pasażera. Alp X to motocykl użytkowy par excellence.

Alp 4.0 i Alp X dzielą tę samą bazę techniczną – przyjrzyjmy się im bliżej:

CENA: 296.684 PLN

RATA MIESIĘCZNA: XXX PLN

SILNIK

Nowe modele Alp 4.0 i Alp X są wyposażone w silnik o pojemności 350 cm³ opracowany we współpracy między technikami Betamotor a Tayo Motorcycles. Opracowany specjalnie na potrzeby tego projektu, nowa jednostka napędowa z wtryskiem elektronicznym jest w stanie dostarczyć nawet do 35 KM mocy przy 9500 obr./min. Aby wykorzystać pełny potencjał i całą dostępną moc, silnik został wyposażony w 6-biegową skrzynię biegów, oferującą maksymalną prędkość powyżej 130 km/h. Dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa i zbiornikowi paliwa o pojemności 11 litrów, z rezerwą 2,3 litra, nowa ALP oferuje imponujący zasięg, który pozwala na pokonywanie nawet długich tras w terenie, z dala od stacji benzynowych. Silniki obu modeli różnią się swoim mapowaniem, zaprojektowanym w celu zapewnienia najwyższych możliwych poziomów wydajności dla obu modeli.

RAMA I ZAWIESZENIE

Rama: rama nowych motocykli ALP to stalowy obwód z silnikiem zawieszonym pod nią, wykończony na czarno. Zapewnia to jednoczesną siłę i sterowność dla motocykla, dzięki wymiarom ramy opracowanym przez techników Betamotor, pozwalając na idealną synergę z zawieszeniem.
Zawieszenie: zarówno przednia widelec, jak i tylny mono-amortyzator są ustawione tak, aby zapewnić jak największą frajdę podczas jazdy, zachowując jednocześnie skupienie na wygodzie i komforcie w siodle.
Wysokość siodła: Wysokość siedziska wynosi 865 mm dla Alp 4.0 i 855 mm dla Alp X, gwarantując dobrą styczność z ziemią dla obu modeli, wzmacniając poczucie bezpieczeństwa w siodle zarówno na drodze, jak i w terenie, nawet dla mniej doświadczonych kierowców. Siedzenie jest niezwykle wygodne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

HAMULCE

Hamulce: oba modele są wyposażone w tarcze o średnicy 290 mm z przodu i 220 mm z tyłu, z cylinderkiem hamulcowym i zaciskami Nissin zapewniającymi moc hamowania i modulację we wszystkich warunkach. Wyposażenie standardowe obejmuje także system ABS BOSCH. Ten system wsparcia kierowcy ma na celu zapewnienie najwyższych poziomów bezpieczeństwa i może być wyłączony w trybie Offroad, ale jest automatycznie ponownie włączany za każdym razem, gdy motocykl zostanie ponownie uruchomiony, aby uniknąć zagrożenia zapomnienia o jego ponownym aktywowaniu.
Włączenie ABS można wygodnie sprawdzić za pomocą wskaźnika na tablicy instrumentów LCD, który zawiera również informacje na temat poziomu paliwa, zasięgu i zaangażowanego biegu, a także tradycyjne informacje, takie jak wskazówka prędkościomierza, obrotomierz i licznik częściowy i całkowity, wszystko w nowoczesnej i łatwej do odczytania grafice.
Wśród głównych różnic i cech szczególnych, które wyróżniają Alp 4.0 i Alp X:
Alp 4.0 jest wyposażona w koła o średnicy 18″ i 21″ oraz opony zaprojektowane bardziej do jazdy w terenie; Alp X natomiast posiada koła o średnicy 17″ i 19″, ponownie na szprychach, ale z oponami bardziej przystosowanymi do jazdy po drogach, choć zachowują profil, który zapewni nadal dobrą jazdę w terenie.

ESTETYKA

Jeśli chodzi o estetykę, oba modele różnią się formą i wykończeniem swoich nadwozi, przy czym Alp X posiada bardziej zwężone plastikowe osłony podkreślające jego styl Modern Classic, podczas gdy osłony Alp 4.0 owijają się bardziej. Linie Alp X idealnie łączą się z nowoczesnym, okrągłym reflektorem LED, podczas gdy w wersji 4.0 oświetlenie zapewnia reflektor o bardziej kwadratowym wyglądzie, nadal wyposażony w technologię oświetlenia LED. Wspólną cechą estetyki jest nowy niski uchwyt na numer rejestracyjny, który nie jest połączony z owiewką tylną, ale umieszczony bezpośrednio na tylnym kole dla bardziej nowoczesnego, miejskiego stylu. Zakres akcesoriów dla nowej generacji ALP obejmuje osłony dłoni, sakwy boczne i kufer.

SPECYFIKACJA

TYP SILNIKA
JEDNOCYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, DWUCYLINDROWY

WAŁEK ROZRZĄDU

ŚREDNICA
84,5 mm

SKOK
62,0 mm

POJEMNOŚĆ
348cc

STOPIEŃ SPRĘŻANIA
12,3:1

PRZEPUSTNICA
ø44 mm

ZASILANIE
Elldor ELEKTRONICZNY

ROZRUSZNIK
ELEKTRYCZNY

SMAROWANIE
WYMUSZONY POMPĄ

ZAWORY
4

ZAPŁON
ELEKTRONICZNY

ŚWIECA
NGK LDK8RTAIP

SPRZĘGŁO
ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE

PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE
6-CIO BIEGOWA

NAPĘD OSTATECZNY
14/42

OLEJ SILNIKOWY
Sae 5W/40 (1.800cc)

SPALANIE L/100km
3,51

RAMA
STALOWY OBWÓD Z ZAWIESZONYM SILNIKIEM

ROZSTAW OSI
1440 mm

DŁUGOŚĆ
2200 mm

SZEROKOŚĆ
820 mm

WYSOKOŚĆ
1190 mm

WYSOKOŚĆ SIEDZENIA
855 mm

PRZEŚWIT
260 mm

WYSOKOŚĆ STOPEK
360 mm

WAGA NA SUCHO
142 kg (PRZÓD 67,5 kg TYŁ 73,5 kg)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA
11,0 l.

REZERWA
2,3 l.

PRZEDNIE ZAWIESZENIE
HYDRAULICZNE LAGI ø43 mm

TYLNE ZAWIESZENIE
AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ

SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO
86 mm

SKOK KOŁA PRZEDNIEGO
185 mm

SKOK KOŁA TYLNEGO
195 mm

PRZEDNI HAMULEC
TARCZA ø290 mm

TYLNY HAMULEC
TARCZA ø220 mm

PRZEDNIA FELGA
2,50 x19″

TYLNA FELGA
3,50 x 17″

PRZEDNIA OPONA
100/90 – 19

TYLNA OPONA
140/80 – 17IN Co2 [g/km]

TRANSPORT NA TERERNIE
CAŁEJ POLSKI

ATRAKCYJNE FINANSOWANIE
LEASING / RATY