Seria EVO jest jedną z najbardziej rozbudowanych, oferując sześć różnych modeli, z których każdy ma unikalny charakter i jest w stanie sprostać potrzebom każdego motocyklisty. Świadczy o tym duża obecność modeli EVO na torach wyścigowych w różnych formach rywalizacji.
EVO 300 2STR SS
Model SS (Super Smooth) jest najbardziej uniwersalnym w całej gamie 2-suwowej. Motocykl oferuje frajdę z jazdy dzięki największemu silnikowi Beta – jednostce 300 cm³ – z łagodniejszym oddawaniem mocy przy niskich i średnich prędkościach obrotowych niż w standardowej wersji. Dzięki temu oraz kilku drobnym modyfikacjom, model ten jest bardziej przyjazny i łatwiejszy w obsłudze dla mniej doświadczonych motocyklistów.
Nowe funkcje w całej gamie:
– Zawieszenie: Widelec EVO MY 2025 ma nowe rurki Ø39 mm, o 1 mm większe niż poprzedni model. Produkowany przez firmę Ollé, nowy widelec zwiększa sztywność skrętną przedniego koła, poprawiając precyzję i łatwość prowadzenia motocykla.
Zawieszenie jest asymetryczne – prawa część zawiera sprężynę, która pozwala widelcowi szybciej reagować na przeszkody, natomiast lewa część zawiera nowy wkład, który można regulować, aby dostosować przepływ oleju. Zmiana miała na celu zwiększenie sztywności widelca przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wagi.
– Tylni amortyzator: Nowy amortyzator, również od Ollé, ma korpus w całości wykonany z aluminium, aby zmniejszyć wagę. Tłok o średnicy Ø36 mm pochodzi z modelu Evo Factory. Amortyzator można w pełni regulować w zakresie wstępnego napięcia oraz hydrauliki, co pozwala na dostosowanie do warunków jazdy.
Nowe zawieszenie zapewnia bardziej progresywną reakcję motocykla na kompresję oraz lepsze zarządzanie odbiciem, co ułatwia „pływanie” między skałami i pochłanianie większych uderzeń, np. podczas lądowania po skokach na dużych przeszkodach.
Grafika:
Nowa grafika dla modelu 2025 podkreśla wygląd motocykla, wykorzystując nowe połączenie czerwieni i szarości, które nadają motocyklowi wyjątkową osobowość. Czerwone elementy plastikowe uwydatniają objętość motocykla i dodają mu estetyki.
Klucz elektroniczny:
Nowy klucz składa się z dwóch części: jedna jest zamocowana na kierownicy, a druga jest magnetyczna i noszona na nadgarstku motocyklisty. Gdy części się rozłączą, aktywuje się mechanizm działający jak „Kill-Switch”. Nowy klucz ma także funkcję antykradzieżową, zapobiegając uruchomieniu motocykla, gdy klucz jest odłączony.
Dodatkowe ulepszenia:
– Kratka chłodnicy: Zoptymalizowany przepływ powietrza i zwiększona ochrona przed uszkodzeniami.
– Osłona zbiornika paliwa: Nowy kształt zakrywa przewody, co nadaje bardziej uporządkowany wygląd.
Silnik dwusuwowy 250/300:
– Wał korbowy i korbowód: Zmniejszony rozstaw osi dla płynniejszego oddawania mocy.
– Cylinder i głowica: Zoptymalizowane w celu zwiększenia momentu obrotowego przy niskich obrotach.
– Mapa silnika: Dostosowana, aby maksymalnie wykorzystać moc i kontrolę silnika.
– Kolektor wydechowy: Ochrona kolektora przed przegrzaniem i uszkodzeniami.
SPECYFIKACJA
TYP SILNIKA
JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, INDUKCJA LAMELOWA W SKRZYNI KORBOWEJ
ŚREDNICA
79,0 mm
SKOK
60,5 mm
POJEMNOŚĆ
296,5cc
STOPIEŃ SPRĘŻANIA
9,6:1
ZAPŁON ELEKTRONICZNY
Hidria 12V – 110W
ŚWIECA
NGK GR7CI8
SMAROWANIE
MIESZANIE Z PALIWEM 1,5% (OLEJ SYNTETYCZNY)
ZASILANIE
Z GAŹNIKIEM
GAŹNIK
Keihin PWK ø 28mm
Spark advance
ZMIENNY
SPRZĘGŁO
ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE with cush-drive rubber
PRZEKŁADNIA PIERWOTNA
Z. 22/69
SKRZYNIA BIEGÓW
6-CIO BIEGOWA
NAPĘD WTÓRNY
ŁAŃCUCH
OLEJ SILNIKOWY
SAE 10W/30 (550 cc)
SPALANIE L/100km
2,8
EMISJA SPALIN Co2 [g/km]
66
RAMA
BELKA ALUMINIOWA JEDNOFALOWA
ROZSTAW OSI
1305 mm
DŁUGOŚĆ
1990 mm
SZEROKOŚĆ
850 mm
WYSOKOŚĆ
1115 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA
660 mm
PRZEŚWIT
310 mm
PRZEŚWIT WYSOKOŚĆ STOPEK
348 mm
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA
2,8 l.
REZERWA
0,5 l.
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA
600 cc
PRZEDNIE ZAWIESZENIE
HYDRAULICZNE LAGI ø39 mm
TYLNE ZAWIESZENIE
HYDRAULICZNY HONOSHOCK
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO
62 mm
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO
165 mm
SKOK KOŁA TYLNEGO
180 mm
PRZEDNI HAMULEC
TARCZA ø185mm Z CZTERO-TŁOCZKOWYM ZACISKIEM
TYLNY HAMULEC
TARCZA ø160mm Z DWU-TŁOCZKOWYM ZACISKIEM
PRZEDNIA FELGA
21 x 1,6 – 32 SZPRYCH
TYLNIA FELGA
18 x 2,15 – 32 SZPRYCH
PRZEDNIA OPONA
2,75 – 21
TYLNA OPONA
4.00 R 18
TRANSPORT NA TERENIE
CAŁEJ POLSKI
ATRAKCYJNE FINANSOWANIE
LEASING / RATY